رفتن به محتوای اصلی
x

اعطای جایزه البرز ۱۴۰۱ به دانشجوی دکتری مهندسی صنایع

بنیاد فرهنگی البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان، مخترعان و دانشجویان برتر ایرانی، تشویق دانش‌‌آموزان برگزیده و نوجوانان با استعداد ایرانی به همت مرحوم حسینعلی البرز، تاسیس و وقف شده و طی بیش از نیم قرن، چندین هزار نخبه برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده است. این امر از طریق اعطای «جایزه بنیاد البرز» موسوم به نوبل ایرانی، به صورت مستمر و سالانه انجام می‌گیرد.

در مراسم اعطای جایزه البرز 1401 در بخش نخبگان از آقای محمدباقر جمالی دانشجوی مقطع دکتری مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی اصفهان تقدیر شد. در کارنامه علمی، پژوهشی و آموزشی آقای محمدباقر جمالی منتخب این جایزه می‌توان به چاپ 7 مقاله ISI با درجه Q1 در مجلات بسیار معتبر، همکاری در انجام بیش از 5 طرح پژوهشی و کاربردی، برخورداری از تسهیلات دانشجویی بنیاد ملی نخبگان (طرح شهید وزوایی و شهید صیاد شیرازی) در سال‌های اخیر، پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری و کسب معدل 18/81 در این مقطع اشاره کرد. در مراسم جایزه البرز 1401، ایشان تنها دانشجوی منتخب از رشته مهندسی صنایع در کشور و تنها برگزیده جایزه البرز 1401 از دانشگاه صنعتی اصفهان بوده‌ که موفق به دریافت این جایزه شده است.

در بخش نخبگان جایزه البرز 1401، تعداد ۲۸۶۲ نفر در سامانه جایزه البرز ثبت نام کردند که ۶۵ درصد از این تعداد به دانشجویان غیرپزشکی، ۱۴ درصد دانشجویان پزشکی، ۱۳ درصد طلاب علوم دینی و ۸ درصد به مخترعان اختصاص داشت. از این تعداد ۱۱۴۳ نفر به مرحله داوری راه پیدا کردند و در نهایت ۶۰ نخبه علمی (شامل ۴۳ نفر در بخش دانشجویان به تفکیک ۱۰ نفر دانشجویان پزشکی و ۳۳ نفر دانشجویان غیرپزشکی، 7 نفر در بخش طلاب حوزه‌های علمیه، 5 نفر در بخش مخترعان و 5 نفر در بخش دانشمندان) به مناسبت گرامیداشت شصتمین سال تاسیس بنیاد فرهنگی البرز انتخاب شدند.

رقم نقدی جایزه نخبگان البرز ۱۴۰۱ در بخش دانشجویان و حوزویان هر نفر ۵۰ میلیون تومان و در بخش مخترعان هر نفر ۷۰ میلیون تومان بود که همراه با لوح تکریم و تندیس البرز به آنها اعطا شد. در بخش دانشمندان نیز جایزه نقدی هر نفر ۲۲۰ میلیون تومان بود که همراه با لوح تکریم و نشان البرز به ایشان تقدیم شد.

اعطای جایزه البرز

 

اعطای جایزه البرز

تحت نظارت وف ایرانی